آمار جالب از ازدواج‌های سایت همسریابی همدم! سقوط پراید در انتهای خلج ۲ کشته و مجروح بر جای گذاشت زمان خیساندن و پختن هر کدام از حبوبات چقدر است؟ ترافیک سنگین در بزرگراه شهید سلیمانی، بزرگراه شهید چراغچی و بولوار کوثر (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) چگونه مسئولیت‌پذیر باشیم؟ برای رفع سکسکه چه باید کرد؟ فواید فوق‌العاده‌ای که مصرف منظم تخم‌مرغ برای سلامتی دارد ضبط ۴۹۵ کبد و ۳ لاشه کشتار غیر مجاز روز عید قربان در خراسان رضوی زلزله تهران را لرزاند (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) تداوم رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها | اهواز همچنان در مدار ۵۰ درجه (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) حقوق خرداد‌ماه ۱۴۰۳ معلمان امروز واریز می‌شود | زمان اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود اسکان اضطراری ۳۰۰۰ نفر در زلزله کاشمر دستگیری شرور قمه‌کش در جنوب تهران جزئیات جدید از مسمومیت و مرگ بیماران دیالیزی با محلول‌‌های آلوده مرگ سارق حرفه‌ای با شلیک مرگبار پلیس ۲ برابر شدن میزان ابتلا به سرطان در ایران تا ۱۴۲۰| معده، پروستات و مثانه سه سرطان شایع در مردان ایرانی است شمار بیماران فوت شده بیمارستان قائم رشت به ۹ تن رسید هفت اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده کاشمر افزایش حدود ۴۵ درصدی شهریه‌های مدارس غیر دولتی در سال جاری
سرخط خبرها

زلزله کاشمر؛ پایان عملیات امداد و نجات و آغاز برآورد خسارت‌های مالی | ۲ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند

  • کد خبر: ۲۳۴۵۰۶
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
زلزله کاشمر؛ پایان عملیات امداد و نجات و آغاز برآورد خسارت‌های مالی | ۲ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند
فرماندار شهرستان کاشمر از پایان عملیات امداد و نجات خبر داد و عنوان کرد: اینک در حال برآورد میزان خسارت‌های مادی ناشی از زمین‌لرزه روز گذشته هستیم.

حجت‌الله شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اعلام کرد: عملیات امداد و نجات دقایقی پس از زلزله پنج‌ریشتری دیروز این شهرستان آغاز شد و اکنون به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: این زلزله ۱۱۵ مصدوم داشت که هم‌اکنون ۲۰ نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری هستند و حال عمومی آن‌ها خوب است. همچنین سه نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متأسفانه چهار نفر نیز در این زلزله جان خود را از دست دادند.

شریعتمداری به وضعیت اسکان اضطراری با همکاری جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور، هفت نقطه در اطراف شهرستان کاشمر برای اسکان موقت زلزله‌زدگان به استعداد ۶ هزار نفر در نظر گرفته شد و مردم نیز به یاری زلزله‌زدگان آمدند.

فرماندار کاشمر بررسی آخرین وضعیت خسارت‌های مالی را تشریح و خاطرنشان کرد: عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده از چند روز آینده آغاز خواهد شد که برای خسارت‌های جزئی بر اساس تعهد بیمه حوادث، تا سقف ۹۰۰ میلیون ریال به هر واحد اختصاص خواهد یافت و منازلی که خسارت کامل دیده‌اند نیز به‌زودی در لیست پرداخت خسارت قرار خواهند گرفت. در همین راستا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال بررسی خسارت‌های واردشده به مسکن شهری و روستایی است.

شریعتمداری تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی دچار آسیب شدند که این آسیب‌ها از فروریختن نمای ساختمان تا تخریب ۱۰۰ درصدی بنا، متغیر بوده است. در حال حاضر، ۳۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی غیرقابل‌سکونت شده‌اند.

وی یادآور شد: جز در دقایق ابتدایی پس از وقوع زلزله که گاز و برق برای جلوگیری از آسیب قطع شدند، خوشبختانه هیچ‌گونه قطعی‌ نداشتیم و اینک نیز شرایط کاشمر عادی است و شهروندان نیز به امور روزانه خود مشغول هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->